۱۳۸۸ مرداد ۱۵, پنجشنبه

آغاز لیگ برتر فوتبال ایران

زنگ آغاز مسابقات لیگ برتر ایران، در دوره جدید از امروز به صدا در خواهد آمد ودر اولین روز پرسپولیس تهران در کرمان مهمان مس خواهد بود. باید دید با این همه ریخت وپاش که در فصل نفل وانتقال صورت گرفته آیا سطح لیگ با دوره های قبل تفاوتی خواهد کرد یا نه کماکان همان فوتبال علی اصغر معروف به نمایش در خواهد آمد .
استقلال تهران نیز این بار با مربیگری عبدالصمد مرفاوی در ورزشگاه خالی از تماشاگر به مصاف امیر قله نویی و سپاهان می رود که تا این لحظه خبری از بخشش تماشاگران مخابره نشده اما به نظر بازی خوبی خواهد بود ، چنانچه می دانیم امیرسال قبل مربی استقلال بوده وبا زیر وبم این تیم آشنایی دارد و پاشنه آشیل تفکرات مرفاوی را می شناسد .
از دیگر تیم های مطرح لیگ امسال ،استیل آذین است که در اولین سال حضور در لیگ برتر با مربیگری حمید استیلی دنبال این خواهد بود تا خودی نشان دهد وحسابش را با تیمهای نظیر شیرین فراز جدا کند.
ذوب آهن،ملوان، مقاومت سپاسی فولاد،استقلال اهواز،شاهین پارس و....................دیگر تیمهای امسال هستند که در لیگ شرکت می کنند هر چند بعضی از این تیمها فقط برای خالی بودن عریضه شرکت می کنند اما حضور تراکتور سازی پس از سالیان دراز این نوید را می دهد که دیار ستارخان به زودی چهره هایی که نسلشان در حال انقراض بود رو خواهد کرد.
دیگر تیم این دوره ،پاس همدان این بار با تغییر نگرش بگوویچ را که فسیلی بود از مربیان کرووات در ایران کنار گداشته ودر کنار منصور پور حیدری با تجربه علیرضا منصوریان جوان را به عنوان سر مربی به کار گمارده ، امیدوارم نسل جدید مربیان نظیر منصوریان در پاس و مهابادی در مقاومت سپاسی،خداداد در اهواز باعث تغییر ذائقه در بین باشگاهها شوند .
با تمام تفاسیری که گفته شد معتقدم لیگ امسال از دوره های قبلی با کیفیت تر خواهد شد ومدعیان سنتی (استقلال،پرسپولیس،سپاهان)در این دوره در مصاف با تیمهای تازه مدعی ، کار سختی خواهند داشت واحتمالا این سه تیم قهرمان این دوره نخواهند بود .