۱۳۸۸ شهریور ۱, یکشنبه

نتایج فوتبال ما حاصل بی برنامگی

بعد از گذشت یکی دو روز از برگزاری هفته سوم فوتبال باشگاههای برتر ایران ، شاید نوشتن از مسابقات انجام شده لطفی نداشته باشد. اما در این بازیها نتایج عجیب وغریبی حاصل شد که از آن جمله می توان به برد تیم خوب ذوب آهن در مقابل استیل آذین و بپیروزی مقاومت در برابر مدعی قهرمانی "سپاهان" ، تراکتور در برابر شاهین پارس ، پیکان در برابر ملوان اشاره کرد.
کسی باور نمی کرد کهکشانی های استیل آذین دربرابر تیم ذوب آهن که تقریبا به ترکیب سال پیشش دست نزده با نتیجه سه بر یک شکست بخورد ،همانطور که خوش باور ترین طرفدار پیکان باور نمی کرد ملوان چهار بر صفر به این تیم قزوینی ببازد، فاصله تیم پارس جنوبی با تراکتور به هیچ عنوان این نیست که دیدیم،همانطور که علی القائده سپاهان نمی تواند با این فاصله به مقاومت ببازد .
نتایج مذکور والبته نتیجه های دیگری که این هفته به دست آمد بیشتر از اینکه حاصل رشد فوتبال بوده باشد از یک بی برنامگی خبر می دهد که همه فوتبال ما را به خود مشغول کرده .مدیری که به موقع مربی استخدام نمی کند ،بازیکنی که بی موقع قرارداد می بندد،تیمی که دیر تمرینات بدنسازی را شروع می کند،بازیکنانی که انفرادی بدنسازی می کنند و هزار نقص وعیب دیگر که فقط در این فوتبال می توان سراغ گرفت.
اگر قرار باشد به همین منوال پیش برویم دیگر همین فوتبال نیم بند را هم باید فاتحه اش را بخوانیم چون یواش یواش از روح این ورزش زیبا دور می شویم و ساز خودمان را کوک می کنیم نه بازی فوتبال!!
امیدوارم دست اندر کاران و تصمیم گیران خیلی زود به خود بیایند و فکری به حال این ورزش که سرآمد تمام ورزشها در جهان است بکنند.