۱۳۸۹ آذر ۵, جمعه

بیست برای جاسم ویشگاهی

اکنون که این یادداشت نگاشته می شود لحظاتی است که بیستمین مدال طلای کشورمان ایران توسط" جاسم ویشگاهی کارته کای گیلانی تیم ملی ایران" کسب شده و شاهد رقص او با پرچم سه رنگ کشورمان بوده ایم.

کاروان ورزشی کشورمان در این دوره از بازیهای آسیایی که در کوانگ ژو برگزارمی شود با نفرات نسبتا بیشتری از دوره های گذشته شرکت جسته و آنچه مشهود است حضور بی نظیر بانوان در رشته های مختلف بود که با موفقیت هایی نیز همراه بوده است.

از آنجا که بانوان در این دوره از بازیها حضور چشمگیری(به لحاظ تعداد و کسب مدال) داشته اند، بر مسئولین امر است که با اندیشیدن تمهیداتی راه بر ورود دیگر رشته هایی که می تواند مدال آور باشد، باز کنند تا بانوان ایرانی بیش از پیش به کسب افتخار نایل شوند.

فوتبال ایران در این بازیها با شایستگی به نیمه نهایی رسید؛ اما در انجا با بدشانسی از ورود به فینال بازماند و برای کسب رده ی سوم می باید با حریف به رقابت بپردازد.

در ورزشی که می توان با اندکی برنامه ریزی و هزینه به موفقیت رسید و پرچم ملی مان را در میادین به اهتزاز درآورد، کوته اندیشی است اگر سستی و اهمال عده ای باعث درجا زدن بعضی رشته ها و گاهی عقب گردد. چیزی که دیگران آرزوی داشتنش را دارند و سرمایه هایی که گاه خودجوش در گوشه گوشه ی این کشور به وفور یافت می شود نیاز به اندکی توجه دارد تا در میادین بین المللی باعث سر فرازی کشور عزیزمان گردند.

امیدواریم موفقیت های ورزشکاران ایرانی کماکان تداوم داشته باشد و این پیروزیها باعث تحرکی در سطوح تصمیم گیری روسای سازمان تربیت بدنی گردد تا پس از این با اندیشیدن راهکارهایی نو به افتخارات ایران در مسابقات بین المللی بیافزایند.