۱۳۸۹ آبان ۱۹, چهارشنبه

...و دوباره علی پروین

خدا این علی پروین را از فوتبال ایران نگیرد که اگر می گرفت حالا استیل آذینی ها نمی دانستند سکان هدایت تیمشان را به چه کسی بسپارند.علی پروین که از دوستان حسین هدایتی است بعد از مربیگری تومباکوویچ و پیروانی سومین مربی امسال قرمزپوشان است که عده ای معتقدند تیم دوم پرسپولیس است، هرچند سرپرست باشگاه پرسپولیس شدیدا این موضوع را تکذیب کند.

اوضاع در باشگاه استیل به روال گذشته به رفت و آمدهای بی ثمر می گذرد، این تیم که با صرف هزینه هایی گزاف با پروین نتوانسته بود به لیگ برتر بیاید، سال بعد را بسیار راحت تر و کم هزینه تر به لیگ برتر آمد، درحالی که پروین نقشی در این تیم نداشت.

به نظر هدایتی اهداف خاصی را در این گزینش دنبال می کند، هدایتی احتمالا می داند که با پروین نیز به جایی نخواهد رسید؛ اما دل به عاشقان سینه چاک سلطان بسته است که می داند با حضور او به تشویق تیمش خواهند پرداخت.

در سوی دیگر علی پروین با سالها دوری از فوتبال هنوز در دکترین خود صحبت از شلاق زدن بدن بازیکنان می کند، علی پروین بلا شک یکی از بزرگترین آدمهایی است که فوتبال ایران به خود دیده؛ اما به نظر فرمولهایش کمی کهنه شده و کارآیی نخواهد داشت، پروین درجمع بازیکنان صحبت از کم کردن قرارداد بازیکنان با نیت تحریک احساسات می کند، درحالی که بازیکنان امروزی با نسل دهه ی شصت و هفتاد ایران به کلی متفاوتند.

بازیکنان امروز فوتبال ایران با داشتن راهکارهای قانونی از جمله مدیر برنامه و هزار مدل مشاور راه را بر پروین خواهند بست، پروین اگر بخواهد با بازیکنان امروزی روش سالهای دهه ی هفتاد را بیازماید یقینا ره به جایی نخواهد برد.

چیزی که امروز استیل آذین را نجات خواهد داد همانا یکدلی و یکرنگی و ثبات است، علی پروین یا هر مربی دیگری که سکان این تیم را دردست خواهد داشت باید بداند با یک بازی نمی تواند تمامی حاشیه های این تیم را درون و بیرون زمین به صفر برساند و نتیجه بگیرد.

نتیجه گرفتن در فوتبال حاصل روش های قهر امیز و تنبیهی نیست، تمرین و تمرین و تمرین به همراه یکدلی و کاردانی و مدیریت می تواند هر تیمی را به اهداف عالیه اش برساند، پروین اگرچه در بعد مدیریت تیم ظاهرا بی همتاست؛ اما فاکتورهای دیگری هم دارد که به نظر برای فوتبالیست زیاده خواه امروزی چندان خوشایند نیست.

نگارنده پیش بینی می کند پروین با انتخاب استیل آذین در واقع به نوعی آبروی ورزشی خود را نشانه گرفته است، امیدواریم حاصل این انتخاب پروین فراموشی همیشگی او در میادین فوتبال نباشد.

۱ نظر:

  1. افشين جان سلطان فوتبال ايرانه ده
    تي مطلب قبلي كي تي پئره ره شعر بوگوفته بي نتانستم نظر بنم
    گيلك بمني

    پاسخحذف

ما انتقاد نمی کنیم، فحش می دهیم؛ شما سعی کنید انتقاد کنید.