۱۳۸۸ دی ۲۹, سه‌شنبه

تماشاگر رکن ورزش

تماشاگر رکن ورزش
ما جماعت ایرانی عادت بدی در غلو کردن داریم، از کاه کوهی می سازیم که بعضی اوقات نیز خودمان از همان کوه ضرر می کنیم.در این که تماشاگر تبریزی واقعا پدیده بی بدیل فوتبال امسال لیگ است شک نکنید؛ اما این همه از این تماشاگران گفتن ونوشتن و شاخ وبرگ دادن می تواند در آینده به ضرر فوتبال تبریز تمام شود.شایسته است به جای این همه تعریف و تمجید که هر چند بیجا نیست اما ضرورتی هم ندارد لطفا ورزشگاه یادگار امام را تجهیز کنید و به فکر همین تماشاگری باشید که این روزها کارش چیزی شبیه حماسه است.
در اینکه چه عاملی باعث شده که فوتبالدوستان تبریزی این همه زحمت را به جان بخرند و در ورزشگاههای مختلف حضور یابند عوامل متعددی دخیل است .یکی از این عوامل دوری هشت ساله تراکتورسازی از لیگ برتر است اگرچه در زمان حضور این تیم در سطح اول لیگ تماشاگر زیادی داشت؛ اما کیست که یادش نباشد تراکتورسازی هم در حد معقول بقیه تیمهای شهرستانی هوادار داشت و البته هواداران وفاداری هم داشت.
این روزها تماشاگران تراکتور تیمشان را با تیمهای رئال و بارسلونا مقایسه می کنند و این می تواند سرآغاز یک سقوط آزادبلند باشد ما نباید توقعاتمان را تا این حد بالا ببریم که فردای ناکامی دچار سرخوردگی شویم و خدای نکرده از محیط ورزش به مکان های نامناسب پناه ببریم .



منشور اخلاقی و بعضی ها
متاسفانه ما همیشه یا از این طرف بام می افتیم و یا از طرف مقابل، یک روز ان چنان سفت و محکم منشور اجرا می کنیم که بازیکنی را که هنوز دادگاه حکمش را صادر نکرده نیم فصل از میادین دور می کنیم و روزی دیگر به کلی یادمان می رود که اصولا قرار بوده منشوری که نوشته شده اجرا شود.
این روزها انواع و اقسام بازیکن را در قامت بازیکنان باشگاهی با سر وضع اشفته مقابل دوربین های تلویزیونی می بینیم. یکی از این آقایان که شاهکارش در بوشهر موجب از هم پاشیدن تیمش شده بود با یقه تا ناف بازشده با گزارشگر تلویزیونی صحبت و از عملکرد خود وتیمش دفاع می کرد .خدا را باید شاکر باشیم که تیم مورد بحث نتیجه خوبی از ان میدان نگرفته بود وگرنه معلوم نیست این آقای مدعی که دائم در تمرینات تیمش عامل حاشیه است و ادعای دروازه بانی شماره یک تیم ملی را هم دارد یقه پیراهنش را تا کجا باز می گذاشت.
از باشگاهی که حقیقتا یکی از بزرگترین باشگاههای ایران و آسیا به لحاظ تماشاگر و قدمت است انتظار می رود قبل از ورود سازمان لیگ به این گونه موارد تذکرات لازم را به این دسته از بازیکنان بدهد تا در روزهای حساس از وجود بازیکنانشان محروم نشوند