۱۳۹۱ آبان ۱۱, پنجشنبه

دعوای کارلوس و مانوئل


دعوای کارلوس و مانوئل
بشارت نو
گروه ورزش- افشین معشوری - ما ایرانی ها مردم جالبی هستیم. می رویم پول نازنینی را که از راه صادرات نفتی و غیر نفتی به دست می آوریم،  می دهیم به کسانی که از آن سوی دنیا بیایند برای ما کارهایی را انجام دهند که- به زعم عده یی - خودمان نمی توانیم. آن وقت آنها می آیند اینجا، به جای اینکه ما از انها چیزی یاد بگیریم؛ آنها عادت های زشت ما را می آموزند و مانند ما می شوند. دعواهای مانوئل ژوزه و کارلوس کی روش، این بار با پاسخ کی روش وارد فاز جدیدی شد، کی روش می گوید:« بعد از مصاحبه ی ژوزه می‌خواستم پاسخ دهم؛ اما سکوت کردم تا بلکه به عنوان سرمربی تیم ملی حمایت شوم. این حمایت از من انجام نشد در صورتی که انتظار داشتم مسئولان انضباطی به حرف ژوزه واکنش نشان دهند و با او برخورد کنند و چون این اتفاق نیفتاد مجبور هستم برای دفاع از خودم این بیانیه را منتشر کنم».سرمربی پرتغالی تیم ملی می گوید:« علاوه بر این موضوع، آن مصاحبه چند روز قبل بازی ایران مقابل کره‌جنوبی منتشر شد و ژوزه به من و برخی بازیکنان تیم ملی حمله کرد. آن زمان می‌خواستم پاسخ او را بدهم اما به دلیل نزدیکی دیدار با کره جنوبی و حساسیت آن مسابقه شرایط برای پاسخگویی مناسب نبود. اکنون شرایط متفاوت است و حالا می‌توانم با انتشار بیانیه پاسخ او را بدهم و ناگفته‌هایی را در این زمینه بیان کنم».

متن کامل بیانیه ی کارلوس كروش به شرح زیر است:

1- مانوئل ژوزه در تاریخ 12/7/91 مصاحبه‌ای با یک خبرگزاری داخلی انجام داد و مرا برای شفاف‌سازی کلی مجبور کرد به اتهامات وارد شده از سوی سرمربی تیم پرسپولیس نسبت به خود پاسخگو باشم.

2- در مصاحبه‌ آقای مانوئل ژوزه، آسیب زدن به تیم ملی تقویت شد و سعی و تلاش بر این شد که جو تیم ملی خدشه‌دار شود و از سوی دیگر تلاش شد به غرور و شأن سرمربی تیم ملی ایران صدمه و خدشه وارد شود.

3- اظهارنظرهایی که در آن مصاحبه شد و به طور شفاف بیانگر شخصیت فردی است که درمانده و آشفته است و با بیان کردن توصیه‌ها و بهانه‌ها سعی دارد هواداران پرسپولیس را گمراه و منحرف کند.

4- دقیقاً قبل از اردوی آماده‌سازی تیم ملی برای دیدار مقابل کره‌جنوبی و دقیقاً زمانی که در راه صعود به جام جهانی بودیم آن مصاحبه تلاش مستقیمی بود برای برهم زدن اتحاد و انگیزه تیمی و همان‌طور که مطلع هستید این یک اتفاق نبود.

5- بدرفتاری‌های آقای مانوئل ژوزه برخورد کاملاً غیر محترمانه‌ای است مقابل تیم ملی فوتبال ایران و کاملاً غیر قابل قبول و مستحق یک برخورد جدی و مناسب است. نحوه رفتار و اخلاق مانوئل ژوزه مرا شگفت‌زده نمی‌کند. وقتی به شرایط فعلی مربیگری او در پرسپولیس نگاه می‌کنم نوع اخلاق ژوزه برایم شگفت‌انگیز نیست چون وی در حال فرار از شرایط فعلی است.

6- بدون شک تمام شواهد و مستندات بیانگر این واقعیت است که واقعاً چه شخصی در حال صدمه زدن و مسموم کردن شرایط روحی بازیکنان پرسپولیس است و دلیل شرایط امروز پرسپولیس بدون شک، جو حاکم در تیم ملی نیست.

از طریق این بیانیه به صورت عمومی از آقای مانوئل ژوزه دعوت می‌کنم مدارک و مستندات شفاف برای اظهاراتش ارائه کند تا بتواند اتهاماتی که در آن مصاحبه وارد کرده به اثبات برساند. می‌خواهم تأکید کنم که بنده هیچ شکی ندارم که آقای مانوئل ژوزه موفق به اثبات و اعتبار بخشیدن به گفته‌هایش نخواهد بود.

در پایان ژوزه فقط یک راه پایانی خواهد داشت؛ وی به دلیل سوءرفتارش و بی‌احترامی که به فوتبال ایران داشته و به دلیل آنکه سعی داشته به منافع فوتبال ملی ایران صدمه برساند، باید عذرخواهی کند.

کارلوس كروش - سرمربی تیم ملی فوتبال ایران

حال موضوعی که باقی می ماند اینکه اصولا چه نیازی است که دو مربی خارجی در کشوری دیگر این گونه به یکدیگر بتازند. با اندکی تامل و تعمق در می یابیم که کارلوس کی روش استادانه تا کنون تحمل را چاشنی کارش کرده تا در راه هدایت تیم ایران گزک دست دشمان اش ندهد و از سوی دیگر مانوئل که این روزها و هفته ها پرسپولیس را ناکام می بیند می خواهد با متشنج کردن جو به دو هدف برسد. یکم: متشنج کردن جو تا از این رهگذر« ابرو باد ومه خورسید و فلک» را در ناکامی های قرمزها مقصر بداند. دوم: با برهم زدن اوضاع مدیران پرسپولیس را متقاعد کند که او را اخراج کنند تا با چمدانی پر از دلارهای بادآورده به کشورش برگردد. در هر دوی این حالت ها برنده کسی نیست جز شخص مانوئل ژوزه که می داند روزی این صندلی زیر پاهایش خواهد لرزید.