۱۳۸۹ شهریور ۱۳, شنبه

علی کریمی و مصطفی آجرلو



بالاخره پس از کش و قوس فراوان؛ با سیستم منحصر به فرد ریاست حسین هدایتی در باشگاه استیل آذین، سردار مصطفی آجرلو که مدتی مدیر عامل باشگاه استیل بود، استعفا داد تا این بار قطع همکاری دراماتیک او با مجید جلالی جور دیگری در اذهان تداعی شود.

سردار آجرلو که چند سالی هست در فوتبال حضور دارد در میانه ی راه ماه مبارک رمضان ظاهرا برای تسویه حساب شخصی با علی کریمی و یا حتی نوعی مانور قدرت، روزه خواری علی کریمی را رسانه ای کرد تا از این رهگذر هم علی کریمی را نزد افکار عمومی تخریب کرده و هم با مانور قدرت در برابر سایر بازیکنان خودی نشان دهد، غافل از اینکه دوستداران و علاقه مندان ورزش محبوب فوتبال پیش از این با این نوع بازیها آشنایی داشته و کوچک و بزرگ این فوتبال می دانند که عموما فوتبالیست ها روزهای بازی ترک روزه می کنند.

آش انقدر شور شد تا خداداد عزیزی که کسی در بچه مسلمان بودن او شکی ندارد در حمایت از فوتبالیستها و علی کریمی اعلام کند:

خود من هم روزهای مسابقه روزه نمی گرفتم.

در اینکه علی کریمی اهل روزه هست یا نه؟ حرفی نداریم؛ اما در اینکه آیا اصولا مدیر عامل یک باشگاه حق دارد برای اخراج حتی بدترین بازیکن باشگاهش که به حق یا نا حق علاقه به حفظ کردنش ندارد از حربه های محرک و مذهبی استفاده کند حرف داریم.

مصطفی آجرلو که از سرداران جنگ است باید بداند میدان مدیریت فوتبال با خاکریز دشمن و دشمنان قسم خورده ی خارجی تفاوتی اساسی دارد، البته در هر دو میدان وجود تاکتیک لازم است؛ اما تاکتیک های دشمن خراب کن و تاکتیک های تیم داری اصولا از دو نوع متفاوت است.

مصطفی آجر لو در حالی موضوع روزه خواری کریمی را رسانه ای کرد که نیک می دانست بازیکنانش پیش از ان دسته جمعی در رستوران ناهار صرف کرده اند، که اگر نمی دانست یک نمره ی منفی به کارنامه ی مدیریتی اش اضافه خواهد شد.

قسمت جالب ماجرا اینجا بود که تعدادی از اصحاب مثلا رسانه، بعد از استعفای آجرلو فرصت مناسبی کسب کرده اند تا با قلم هایشان به علی کریمی حمله برده و عقده های دلشان را با یاد آوری نکات ذره بینی از کریمی خالی کنند.

این دسته از دوستان یادشان باشد، علی کریمی تقریبا در بین بزرگان فوتبال ایران تنها کسی است که همواره نان بازویش را خورده و به افراد ریز و درشت سیاسی متوسل نشده است، او همواره در میدان با پاهایش حرف زده و بیرون از میدان کمتر حاضر به مصاحبه های مرسوم برای ماندن در بورس شده است.

در انتهای باید یاد اوری کنم هر چند تا کنون کریمی در این خصوص ادعایی نکرده؛ اما این حق را باید برای او قایل بود که به خاطر هتک موقعیت اجتماعی اش از آجرلو در مراجع قضایی شکایت کرده و اعاده ی حیثیت کند، کاری که دیگران به راحتی انجام می دهند ؛ اما این علی کریمی خونسردتر از آن است که انجام دهد.

این نوشته را اینجا هم می توانید بخوانید.