۱۳۹۰ مرداد ۱۱, سه‌شنبه

به بهانه ی قهرمانی تیم پرورش اندام در آسیا

در کشاکش اختلافات بین IFBB و فدراسیون پرورش اندام جمهوری اسلامی ایران تعدادی از ورزشکاران خود ساخته ی این رشته با حضور در رقابتهای آسیایی IFBB توانستند قهرمان قاره ی کهن شده و افتخاری برای خود و دوستداران شان رقم بزنند.

فدراسیون پرورش اندام ایران که مدتی است با کج اندیشی باعث انشعاب(هر چند بی ثمر) بین فدراسیون جهانی و ورزشکاران ایرانی این رشته شده و کمک شایانی به تاسیس شبه فدراسیونی با همین موضوع(WBPF)والبته با تعداد عضو بسیار کمتری کرده اند، در راه قهرمانی جوانان ایرانی نه تنها هیچگونه همکاری نکرده که حتی قهرمانی این دسته از ورزشکاران کمترین بازتابی در رسانه های داخل ایران نداشته است.

هنوز از مرگ بانوی کوهنورد ایرانی که با هزینه ی شخصی و پرچم ایران در کوه های مرتفع پاکستان دچار حادثه شد و سقوط کرد زمان زیادی نمی گذرد. اینک که تعدادی ورزشکار عاشق به همت، تلاش و هزینه ی شخصی خود موفق به کسب افتخار برای ایران شده اند کمترین انتظار از مسئولین فدراسیون و دست اندرکاران رسانه ها این است که با پوشش خبری این رویداد بزرگ در راه اعتلای نام ایران و ورزش پرطرفدار بدنسازی و پرورش اندام گام های مثبتی بردارند.

در روزگاری که رشته های پر هزینه و البته در جای خود نیز محبوب کمتر به کسب افتخار نایل می گردند، ورزشکارانی نظیر بدنسازان کم و بیش در هر میدانی که حاضر شده اند با دست پر مراجعت کرده و باعث سربلندی ایران و ایرانی می شوند.

چندی دیگر مسابقات قهرمانی جهان توسط IFBB برگزار خواهد شد و یقینا ورزشکاران ایرانی این بار نیز با همت عالی حاضر خواهند بود، شایسته تر خواهد بود اگر فدراسیون پرورش اندام ایران با برگزیدن راهکاری مناسب باعث دلگرمی این دسته از ورزشکارانی شود که حتی به قیمت گزاف حاضر به شرکت در مسابقات نامعتبر و یا کم تر شناخته شده ی WBPF نبوده و همه ی توان خود را معطوف به مسابقات واقعی این رشته می کنند و ادامه ی روند فعلی می تواند به مهاجرت ورزشکاران و شرکت انان با پرچم سایر کشورها منجر گردد.

هرچند امروزه بدنسازان برای حفظ آمادگی ذهنی و جسمی خود متحمل هزینه های کمرشکنی می شوند؛ اما تامین آن البته برای فدراسیون و مسئولین ورزش نه تنها دشوار نیست که در مقام مقایسه با سایر رشته های پر هزینه عدد بسیار پایینی محسوب می شود و با حسن نیت فدراسیون نشین ها می توان زیر پرچم ایران از این استعداد بالقوه نهایت استفاده را برده و از آن به عنوان جایگاهی حتی برای صدور اهداف عالیه ی جمهوری اسلامی ایران سود برد و این البته از وظایف اولیه ی دستگاه ورزش که این روزها متولی خود را نیز نمی شناسد هست، امیدواریم با رایزنی و همکاری فدراسیون با ورزشکاران یاد شده شاهد قهرمانی های و افتخار افرینی های مجدد این عزیزان و این بار درمیدان جهانی باشیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

ما انتقاد نمی کنیم، فحش می دهیم؛ شما سعی کنید انتقاد کنید.