۱۳۸۸ شهریور ۲۳, دوشنبه

لیگ برتر و سه نکته

بازیهای این هفته لیگ با شگفتی های فراوانی همراه بود، برد پنج بر دوی مس در برابر ذوب آهن، مساوی دو بر دوی تیم ته جدولی شاهین پارس در برابر پرسپولیس و تماشاگرانش،حتی برد سه بر یک سپاهان در مقابل پاس همدان از شگفتی های این هفته بود .
اما در دیگر بازیها، استیل آذین با نتیجه یک بر صفر مغلوب پیکان شد،سایپا با نتیجه یک بر یک با مقاومت به تساوی رسید، ابومسلم در برابر راه آهن به نتیجه یک بر یک رضایت داد، استقلال اهوار در شهرش با نتیجه یک بر صفر مغلوب صبای قم شد تا خداداد در پایان توسط اهواری ها هو شود،استقلال تهران با نتیجه یک بر یک در برابر تماشاگران پرشمار تبریزی متوقف شد، ملوان تمام توانش را برای برد یک بر صفر فولاد اهواز به کار گرفت تا لوکا یواش یواش به فکر بستن چمدانهایش باشد.


__________________________

نکته اول در باب مسابقات این هفته:

داوری:

این آقایانی که دایم از داوری ها دفاع می کنند برای یک بار وجدانشان را قاضی کنند ونیازی به جوابگویی هم نیست، به ما نه؛ به خودشان بگویند آن پنالتی دقایق آخر که به نفع پرسپولیس گرفته شد آیا واقعا پنالتی بود ( قابل توجه مسعود خان مارکوپولو)

نکته دوم:

گزارشگر تلویزیون یا کارشناس تلویزیون:

خدا این جواد خان خیابانی را از ما نگیرد در بازیهایی که گه گاهی نیز بی روح هستند ایشان چنان بازی را برای ما با قصه هایش جذاب می کند که بیا وببین ، آخر برادر من چرا در جریان بازی قصه حسین کرد شبستری تعریف می کنید ؛ یعنی بعد از بازی هیچ وقت فیلم بازی را نگاه نکرده ای که ببینی چه گفته ای که هنوز هم به همان روال سابق ادامه می دهی وگوش می آزاری؟

نکته سوم:

ایرانی بهتر است یا خارجی:

این آقا جواد در طول بازی پرسپولیس و شاهین دایم می فرمودند که کرانچار چون تازه تیم را تحویل گرفته فلان وبهمان ! اما من نشنیدم یک کلمه در باب اینکه محمود یاوری هم همین هفته شاهین را تحویل گرفته وازمقابل پرسپولیس یک امتیاز به خانه برده؛ البته نوشتار قبلی من گواه این است که اعتقادی به محمود یاوری ندارم؛ اما از حق که نمی شود گذشت، تقصیر مردم جیست که پرسپولیس هنوز مثل دوره لیگ تخت جمشید و آلن راجرز توپ را به کناره ها می برد واز آنجا سانتر می کند تا به گل برسد؟
خوب این شیوه رسیدن به گل که مربی میلیاردی نمی خواهد ، همان علی آقای خودمان این روش را به خوبی بلد است که اتفاقا در ورزشگاه هم حضور داشت، تیم را به او بدهید خوب می داند چطور قهرمانش کند.