۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۴, سه‌شنبه

محمود یاوری بخواند

محمود یاوری استاد بازی رسانه یی

محمود خان یاوری، علی رغم تبحرش در زمین فوتبال و سایر مسایل ورزشی به نوعی در بازی با کلمات استاد است که بزرگترین سخنوران و حرافان جلوی او سوسک خواهند شد.
بعد از بازی استقلال دربرابر شاهین بوشهر که منجر به باخت یک بر صفر شاهین در برابر رقیب شد، محمود خان حاشیه های زیادی ساخت تا به نوعی در سقوط احتمالی شاهین بوشهر خود را بی تقصیر جلوه دهد.
ماموران نیروی انتظامی در بین خود تزی دارند که می گوید خلافکاران خود را در متن کارهای خلافشان پنهان می کنند به این معنی که در حوالی خلاف انجام شده می مانند تا ضمن اطلاع از پیشرفت مامورا ن درکشف جرم، در صورت توان تحقیقات ماموران را منحرف نمایند.
رسیدیم به جناب محمود یاوری که سالها لباس پلیس برتن داشته و از همین نیرو بازنشسته شده و به گفته خودش 40 سال است در این فوتبال مربیگری می کند، محمود خان در تازه ترین ادعاهای خود می گوید:
استقلال روی هر چه ضد فوتبال را سفید کرده است.
از محمود یاوری با این همه سابقه فوتبالی بعید بود چنین جمله یی را برزبان براند. چنانچه بخواهیم سابقه ضد فوتبال را در ایران بررسی کنیم احتمالا محمودخان و تیم هایش در جدول رده بندی تیم هایی که ضد فوتبال بازی کرده اند در مکانهای بالای رده بندی قرار می گیرند.
محمودخان پاسخ دهد : اگر آبی پوشان به جای یک بازی با برنامه و به زعم مربی کارکشته فوتبال ایران ضدفوتبال، مقابل شاهین بی انگیزه بازی کرده و درجای چهارم جدول قرار گرفته و از سهمیه سال آینده ایران باز می ماندند، آنگاه فوتبال بازی کرده بودند؟
محمود خان بداند تماشاگران ایرانی/شهرستانی و تهرانی/ فوتبال را خوب می فهمد و قدیمی ترهایشان حافظه خوبی دارند و یادشان نرفته که در برابر تیم های بزرگ خصوصا استقلال و پرسپولیس دست به چه کارهایی زده اید.
آقای یاوری این راهش نیست، دارید وارد چهل و یکمین سال مربیگری اتان در فوتبال ایران می شوید، یا مربیگری را کنار بگذارید و یا تیمی را انتخاب کنید که بتوانید برای یک بار بعد از چهل و یک سال قهرمان ایران شوید، آیا می توانید؟ به نظر من نمی توانید چون افرادی مثل شما با تمام احترامی که برایتان قایلم تنها می خواهید باشید و ....
آقای یاوری مربیگری شجاعت می خواهد که شما ندارید، پذیرفتن تیم های در حال سقوط با انگیزه این که در صورت سقوط احتمالی مسئولیت شکست را بر عهده کادر قبلی بگذارید ، شجاعت نیست.