۱۳۸۸ شهریور ۸, یکشنبه

برگزاری لیگ برتر زیر نور

در حالیکه مسئولان فدراسیون فوتبال وسازمان لیگ، مسابقات فوتبال را در ماه مبارک رمضان به بعد از افطار موکول کرده اند ،متاسفانه بعضی از تیمها هنوز به همان برنامه تمرینی سابق ادامه داده که مشکلاتی را برای ورزشکاران در پی داشته است.
از آنجا که بدن بازیکنان در جریان تمرین آب بسیاری را از دست می دهد لاجرم نیاز به جایگزین دارد و ورزشکار می باید این کمبود را جبران نماید . بازیکن نیز در برخی مواقع مجبور به روزه خواری می شود.
اینکه تیمها زیر نور تمرین ومسابقه بدهند در کشور ما یکی از آرزوهایی است که بعید به نظر می رسد به زودی محقق شود اما باشگاههای ما می توانند از این توفیقی که نصیبشان شده استفاده مطلوبی کنند ،خصوصا تیمهایی که نماینده ایران در آسیا هستند می دانند که با حریفانشان می باید در زیر نور بازی کنند پس چه بهتر که نهایت حسن استفاده را از این موقعیت بکنند.
نگارنده در سالهای نه چندان دور بازیکنان زیادی را به یاد د ارد که با زبان روزه ودر هوای داغ بعد از ظهر تمرین کرده ومسابقه میدادند ، سر آمد همه انان سید مهدی ابطحی ومحمد حسن انصاری فر بودند که حی وحاضرند ونیاز به توضیح بیشتری نیست.
اما امروزه ورزش فوتبال در کشورمان به صورت حرفه ای دنبال می شود ورقابت ها بسیار نزدیک است . حال با توجه به اینکه مسابقات کلا بعد از افطار برگزار می شود ، شایسته است مربیان ومدیران تیمها ترتیبی اتخاذ نمایند تا ورزشکاران از انجام فرایض دینی باز نمانند.