۱۳۸۸ دی ۱۱, جمعه

حکایت مرغ همسایه وافشین قطبی

الان که این سطور را می نویسم دو تن از کارشناسان فوتبال کشورمان در شبکه دوم سیما حضور دارند و در دفاع از عملکرد افشین قطبی تدارکاتی بودن بازیهایی را که در قطر باخته ایم به ما یاد آور می شوند.

فریدون معینی و هومن افاضلی دو تن از کسانی که در این برنامه حضور دارند می گویند ما باید ملاکمان بازیهای رسمی باشد و این بازیها صرفا برای شناخت تیم است در صحت گفتار این دو کار شناس فوتبال شکی نیست؛ اما ما فرق دوغ و دو شاب را می دانیم این عزیزان نهایت هنرشان مربیگری در تیمهای دسته اولی بوده که آنجا هم موفق نبوده و از کار برکنارشده اند ।



آقای هومن افاضلی حق دارد که از افشین قطبی دفاع کند چون خود او هم نهایتا یک آنالیزور است که با روابط تا اینجا جلو آمده؛ اما برای فریدون معینی که حد اقل بازیکن خوبی در این فوتبال بوده و فوتبال را از نظر علمی و دانشگاهی می فهمد متاسفم که با ساده انگاری و فریب افکار عمومی راه را برای ادامه سقوط فوتبال ایران توسط افشین قطبی هموار می کند.
در این فوتبالی که پیر وجوانش کارشناس هستند بازی با تیمهایی نظیر سنگاپور نه تنها افتخاری نیست وترسی ندارد بلکه نیازی هم اصولا به برگزاری اردو و تعطیلی لیگ نیز نداریم؛ اما با تمام تفاسیر و حتی در صورت گلباران این دو تیم(که من البته به قطبی مطمئن نیستم) حق نداریم در بوق و کرنا بکنیم که آی ما سنگاپور و تایلند را برده ایم چون معتقدم این تیمها کوچکتر از آن هستند که جلوی ما قد علم کنندو درصورت مدیریت خوب در تیمهای ملی ما بدون بازی تدارکاتی به راحتی می توانیم تیمهایی نظیر تایلند و سنگاپور را ببریم.
برای این فوتبال، این تماشاگر، این باشگاهها و این بازیکنان و خودم متاسفم که آدمی مثل قطبی از آن سوی دنیا بیاید و خود را ناجی فوتبال ملی بنامد و با زیرکی سکان هدایت تیمی را که امید هفتاد و چند میلیون ایرانی است در دست گرفته و وعده های آنچنانی بدهد و هیچکدام نیز عملی نشود ، تا کی باید به مرغ همسایه را به چشم غاز بنگریم ؟ خدا می داند!!