۱۳۸۹ فروردین ۲۶, پنجشنبه

فقر دروازه بان در فوتبال ایران 2

ادامه مبحث فقر دروازه بان درفوتبال ایران.....
احمدرضاعابدزاده که بازنشسته شد مدتی غلامپور دروازه بان اصلی شد و ارام ارام جایش را به جوانترها داد. مدتی هادی طباطبایی دروازه بان اول بود و دراین میان یکی دو بازی درخشان(ازجمله بازی دوستانه با دانمارک درکپنهاک) انجام داد و پس از ان دوره نزول او نیز آغاز گردید.
مربیان باشگاهی و ملی چند بازیکن دیگر را ازجمله حمیدرضا بابایی و پرویز برومند را آزمودند واین زمانی بود که یک جوان خرم آبادی در فولاد خوزستان بزرگی می کرد و سری در بین سرها درمی آورد، او بعدها با امدن بلاژویچ همه کاره دروازه ایران شد.
مدتی به پرویز برومند که از لحاظ اندام و رفلکس ها شباهت زیادی به احمدرضا عابدزاده داشت دل بستیم؛ اما دراین فوتبال بی درو پیکر یکی از بزرگترن سرمایه های دروازه بانی به بیراهه رفت و تقریبا به فراموشی سپرده شد. بعد از او مدتها ابراهیم میرزاپور همان جوانکی که در فولاد بود همه کاره دروازه تیم ملی شد وتا سالها به درست یا غلط بدون رقیب ماند.
با آسیب دیدگی او دوباره تیم ملی به مشکل دروازه بان برخورد تا اینکه با آزمایش چند دروازه بان از جمله طالب لو ورحمتی سرانجام سید مهدی رحمتی پیراهن شماره یک را به تن کرد اگرچه به شماره هایی غیر از این علاقه مند باشد؛ اما دروازبان شماره یک ایران در چند سال اخیر اوست.
از زمانی که سید مهدی رحمتی دروازه بان اول ایران شد هر چند در بسیاری از بازیها ناجی تیم ایران نیز بوده است لکن همواره در خط دروازه با نگرانی مواجه هستیم. دراین سالها مسئولین فوتبال ایران با نگرشی جدید راه حضور دروازه بانان خارجی را درایران مسدود کرده اند تا دروازه بانان ایرانی خودی نشان دهند و از این رهگذر تیم ملی ایران را در اولین سنگر با پشتوانه مناسب به مصاف رقبا بفرستند.
این نوشته ادامه خواهد داشت.....