۱۳۸۹ شهریور ۵, جمعه

فدراسیون فوتبال و افزایش قیمت بلیت



رئیس سازمان لیگ فوتبال برتر ایران در فرایند افزوده شدن قیمت بلیتها ،توپ را به زمین فیفا انداخت.

گاهی در فدراسیون فوتبال اتفاقاتی می افتد که انسان با شنیدن ان خنده اش می گیرد، سردار عزیز محمدی رئیس سازمان لیگ در توجیه گران شدن بلیت های مسابقات می گوید:

"فیفا اعلام کرده است بلیت های ما ارزان است"

حقیقتا این سردار عزیز محمدی یا نمی داند و یا نمی خواهد بداند که فیفا خیلی از مناسبات و اتفاقات فوتبال ما را نمی پسندد و به ان انتقاد دارد.

فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) در بسیاری از موارد با همتای ایرانی اش دچار چالش است. ازوجود پرونده های بسیاری از شکایت بازیکنان خارجی شاغل در ایران گرفته تا قوانین من در اوردی که در فوتبال ایران ساری و جاری است، همه و همه از موارد مورد انتقاد فیفا از فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران است.

جالب اینجاست؛ وقتی یکی از خواسته های فیفا با منافع ملی و یا مذهبی ما منافات دارد آنچنان در بوق و کرنا می کنیم که بیا و ببین ؛ اما همینکه پای نفع شخصی بعضی ها که به عنوان مثال از فروش گران تر بلیت منتفع می شوند وسط می آید این بار از خواست فیفا می گوییم و اینکه فدراسیون جهانی چنین خواسته ای دارد.

در اینکه به نسبت قیمت های جهانی، بلیت مسابقات در ایران ارزان است هیچ تردیدی نیست؛ اما سازمان لیگ نگاهی هم به سرانه ی درآمد کشورمان با کشورهایی که از آنها شاهد می آورند بیندازد و آنگاه با بررسی دقیق و کارشناسی قیمت ها را تعیین کند.

به نظر می رسد بعد از بی موقع و بد موقع برگزار کردن بازیها، این نیز ترفند بعدی برای فراری دادن تماشاگران از استادیومها باشد. این سالها کلا رد پای تفکری در تصمیمات دیده می شود تا تماشاگران را از ورزشگاهها فراری بدهند اگرچه تا کنون کسی چنین موردی را نپذیرفته است؛ اما با نگاهی سطحی به نوع برنامه ریزی و تعطیلات بی موقع میان بازیها به خوبی پی به این مورد خواهیم برد.

در تمام دنیا بازیها را در روزهای تعطیل برگزار می کنند تا علاقه مندان اوقات فراغت خود را به تماشای ورزش مورد علاقه شان بنشینند؛ اما اینجا به دلایلی که به هیچ عنوان کارشناسی نیست با توجیه درپیش بودن بازیهای رسمی و تدارکاتی تیم ملی بازیها را در روزهای میان هفته و سه روز یک بار برگزار می کنیم.

باعث تاسف است، ورزشی که می تواند و باید منشا همبستگی ملی باشد با کج اندیشی و ساده انگاری تعداد معدودی در حال نابودی است.

این نوشته را اینجا هم می توانید بخوانید

فوتبال زنان ایرانی/در گفت وشنودی با فریده شجاعی

منبع: ایسنا

نايب رييس فدراسيون فوتبال در امور بانوان پس از كسب عنوان چهارم تيم ايران در بازيهاي المپيك نوجوانان گفت: عنوان چهارمي حق ما بود چرا كه سه تيم اول نسبت به ما وضعيت بهتري داشتند.



فريده شجاعي در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در ارزيابي خود از عملكرد اين تيم اظهار كرد: تيم ملي عملكرد خوبي داشت كه ما از آن راضي هستيم. ملي‌پوشان خيلي خوب كار كردند و به نسبت زمان تمرين و امكاناتي كه به آنها اختصاص يافت قابل قبول ظاهر شدند.



وي از برگزاري نشستي با مسوولان فيفا خبر داد و يادآور شد: در جلسه اي كه با فيفا داشتيم ديديم كه فيفا نظر مثبتي نسبت به تيم‌ ما دارد. مسوولان فيفا عملكرد تيم ما را ديدند، تعريف كردند و گفتند كه ايران راضي كننده ظاهر شد. معتقدم همين كه ما توانستيم نگاه‌ها را به خودمان جلب كنيم نتيجه رضايت بخشي است.



وي چهارمي در مسابقات را حق ايران دانست و متذكر شد: حريفان ما بسيار قوي و قدرتمند بودند. تيم ما خيلي خوب بازي كرد كه توانست چهارم شود، فراموش نكنيم كه سه تيم اول خيلي بهتر از ما بودند.



نايب رييس فدراسيون فوتبال در امور بانوان در پاسخ به اين پرسش كه آيا اين تيم هم مانند تيم ملي بزرگسالان به حال خود رها مي‌شود يا اينكه برنامه‌ريزي روي آن ادامه خواهد داشت، خاطرنشان كرد: فدراسيون هميشه نهايت همكاري را با ما داشته، اشتباه نكنيد ما هيچ وقت مشكلي با فدراسيون نداشتيم. باشگاه‌ها بايد با ما همكاري كنند تا تيم‌هاي ملي را سرپا نگه داريم.



وي در خصوص وضعيت تيم‌هاي ملي بانوان در رده‌هاي سني مختلف اظهار كرد: تيم‌هاي زير 14 سال، زير 16 و زير 19 سال ما قرار است در فصل پاييز به مسابقات آسيايي اعزام شوند.



رييس كميته بانوان فدراسيون فوتبال درباره شرايط تيم ملي بزرگسالان هم تصريح كرد: مي‌خواهيم تيم ملي را با تركيبي از بازيكنان جوان و سابق تيم ملي تشكيل دهيم و آن را به مسابقات مقدماتي المپيك 2012 لندن كه قرعه‌كشي شده ولي هنوز ميزبانش مشخص نيست اعزام كنيم.



شجاعي در پايان در پاسخ به اين پرسش كه با توجه به حضور تيم المپيكي ايران با پوشش در سنگاپور آيا فيفا حجاب بانوان ايراني را پذيرفته؟ متذكر شد: فيفا فعلا پوشش ما را پذيرفته و ايرادي از آن نگرفته است. مسوولان فيفا هنوز به ما چيز خاصي نگفتند. ما ادامه مي‌دهيم تا ببينيم آنها كجا به ما ايراد مي‌گيرند، البته اميدواريم كه اين اتفاق نيفتد.