۱۳۸۹ مرداد ۶, چهارشنبه

تماشاگر تبریزی و بی اخلاقی؟

afshinmashori@yahoo.com
تماشاگر با اخلاق تبریزی و بی اخلاقی؟
سال گذشته که تماشاگران صبور تبریزی از شهری به شهری و از ورزشگاهی به ورزشگاه دیگر می رفتند تا تیم محبوب تبریزیهارا تشویق کنند، در اوج به به و چه چه مسئولین این تیم و فدراسیون نشینان نوشتم:
آقایان !! این تماشاگر سرمایه ی بزرگی است که در صورت دیدن احترام و عدالت همواره نمونه خواهد ماند؛ اما با شرایط حاضر(وجود موانع بسیار برای حضور و آسایش در ورزشگاه) اینان نیز طاقت از کف خواهند داد.
متاسفانه از انجا که مقامات مسئول فقط به شنیدن تعارف و تعاریف عادت کرده اند چشم به واقعیتها بستند و ان شد که در بازی پرسپولیس و تراکتور سازی در ورزشگاه ازادی پخش کنندگان تلویزیونی مجبور به قطع صدای زنده ی تلویزیونی و گزارش استودیویی شدند.
تبریزیها که نمونه ی تماشاگران ایرانی در فصل گذشته بودندهنوز لحظاتی از بازی نگذشته بود که با درگیری لفظی و غیر لفظی بنای بد اخلاقی با همتایان تهرانی شان را گذاشته و تنش هایی ایجاد کردند که باورش کمی دور از ذهن بود.
از تبریز خبر می رسد اکثریت تماشاگرانی که در تهران تراکتور را همراهی می کردند در بازی استقلال مقابل شهرداری این شهر مشوق تبریزیها بوده و از انجا سوار بر اتوبوس شده ساعتها درجاده بوده اند تا بازی پرسپولیس و تراکتور را تماشا کنند.
تماشاگری که با احتساب رفت و برگشت بیش از48 ساعت دور از زندگی عادی و در اتوبوس و وسایل نقلیه ی دیگر زندگی کند و تازه شب را هم کنار چمن های استادیوم آزادی بگذراند دیگر اعصابی برایش نمی ماند تا بتواند خود را کنترل کرده و به خود و دیگران احترام بگذارد.
این تازه اول راه است؛ سال گذشته هشدار داده بودم این تماشاگر در صورت باختهای زیاد تراکتور و تجربه ی رده های پایین جدول سر به عصیان خواهد برداشت، هنوز هم بر همین عقیده ام و بر مسئولان وتصمیم گیران است که این جمعیت فراوان تماشاگر تبریز را ساماندهی کرده تا به بهترین نحو از خدمات و حضورشان استفاده کنند که غفلت موجب پشیمانی است و شاید برای جبران گاهی نیز دیر شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

ما انتقاد نمی کنیم، فحش می دهیم؛ شما سعی کنید انتقاد کنید.