۱۳۸۹ مرداد ۱۴, پنجشنبه

چالش های جدید فدراسیون فوتبال

قلب شیر در چنگال پلنگ
یکم: افشین قطبی،آفریقای جنوبی و تیم ملی

به سلامتی، این افشین قطبی خودش به اندازه ی کل فوتبال ایران سوژه شده است و برای نوشتن نیازی نیست به دنبال سوژه بگردیم.

قطبی که در ایام جام جهانی به مسافرت خارجی(ظاهرا آفریقای جنوبی برای دیدن بازیها) رفته بود، با بازگشت به ایران درحالی که خوشگذرانیهایش را کرده است گرفتار جماعت خبرنگار و روزنامه نگار شده و این روزها گوشه رینگ گیر کرده و هر چه تلاش می کند کمتر راهی برای رهایی می یابد.

ماجرا از این قرار است
که کلا به حضور او در آفریقا تشکیک شده و مدعیان از عدم حضور او و صورتحساب ادعایی می گویند، درحالی که کفاشیان طبق عادت همیشگی همه چیز را با خنده و گاهی تمسخر به شوخی می گیرد و از دادن پاسخ صحیح طفره می رود، قرار بر این گذاشته شده است تا افشین خان با حضور در برنامه ی زنده تلویزیونی بلیت استفاده شده ی بازیها را ارائه کند؛ اما روزنامه نگاران پا را از این فراتر نهاده و می گویند او برای اثبات ادعایش می باید پاسپورت ممهور به ویزای آفریقای جنوبی را نیز ارائه کند.

حال در چند روز اینده چه اتفاقی خواهد افتاد مهم نیست؛ اما از سوی دیگر تعدادی از باشگاهها و مشخصا استقلال اعلام کرده برای بازی تیم ملی بازیکنانش را به اردو نخواهد فرستاد و به برنامه ریزی قطبی اعتراض دارد. اگر چه هیچ باشگاهی نباید از حضور بازیکنانش در اردوی بزرگترین تیم کشور جلو گیری کند؛ اما با نگاهی منصفانه در می یابیم استقلالی ها و کلا تمام باشگاهها حق دارند از سرمایه صرف شده برای جذب بازیکنانشان استفاده ی لازم راببرند. منطقی نیست بازیکنان استقلال روز پنج شنبه به این تیم ملحق شده و روز جمعه مقابل استیل آذین به میدان بروند.

دوم:

عباس ترابیان،بازیکنان تیم ملی، چوب بری و این حرفها

این اردوی خارجی تیم ملی فوتبال ایران هنوز که هنوز است دارد سوژه به دست نویسندگان ورزشی می دهد. پس از اینکه تیم ملی از اردو برگشت حرف های ضد ونقیضی مطرح شد که عموما بازیکنان در پس چهره ی راضی ناراضی بودند؛ اما برای جلوگیری از عواقب احتمالی حذف از تیم لام تا کام بر زبان نیاوردند تا اینکه عباس ترابیان(از مسئولان کمیته ی بین الملل) در برنامه ی تلویزیونی حرف از عدم مسافرت خارجی خانواده ی بازیکنان تیم زد که اینجا دیگر بازیکنان طاقت از کف داده و به ترابیان اعتراض کردند و در این رهگذر پرونده ی کولر هتل و گاوداری و چوب بری دوباره به جریان افتاد.

بحث بر سر خوب یا بد بودن اردوی اتریش نیست، می خواهیم بدانیم کسی که سالهاست همواره در فدراسیون حضور دارد آیا نمی باید هنگام روبرو شدن با سئوالات کمی کلمات را مزمره کرده و بر زبان بیاورد؟

تفاوت ترابیان با فلان ادم معمولی جامعه که احتمالا سفر خارج هم نمی رود درچیست؟ آیا تنها در درآمد کلان آقای ترابیان است؟

سوم:

یک سئوال کوتاه از آقای کفاشیان:

علی کفاشیان در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگارن در خصوص رئیس جدید فدراسیون فرموده اند:

یکی که از من بهتر است بیاید.

نگارنده سئوالی از آقای کفاشیان دارد:

جناب کفاشیان، مرجع تعیین صلاحیت (بهتر یا بدتر بودن)رئیس بعدی فدراسیون کیست؟شما؟

۱ نظر:

  1. سلام یه سری به وبلاگ ورزشی من بزن

    www.asghar-amouzad.blogfa.com

    پاسخحذف

ما انتقاد نمی کنیم، فحش می دهیم؛ شما سعی کنید انتقاد کنید.