۱۳۸۹ شهریور ۱, دوشنبه

هفته ی ششم لیگ برتر فوتبال ایران


هفته ی ششم لیگ برتر فوتبال ایران روزهای یکشنبه و دوشنبه برگزارشد و استقلال با نتیجه ی صفر بر صفر مقابل نفت تهران متوقف شد،مس کرمان دست به کار بزرگی زد و فولاد خوزستان را یک بر صفر شکست داد،پیکان قزوین تیم بحران زده ی استیل آذین را سه بر یک شکست داد، سپاهان دو بر یک پاس همدان را برد،تراکتور سازی تبریزدو بر صفر از سد ملوان گذشت،دیدار شهرداری تبریز وصبای قم جشنواره ی گل این هفته بود و چهار بر چهار مساوی شد،ذوّب آهن در آبادان با نتیجه ی دو بر یک مغلوب صنعت نفت شد و در ورزشگاه آزادی پرسپولیس دو بر یک شاهین بوشهر را برد.



یکشنبه 31 مرداد

استقلال 0 نفت تهران 0

استقلال تهران در ورزشگاه آزادی نود دقیقه در مقابل نفت تهران یک بازی بی روح را انجام داد تا تماشاگران حاضر با خمیازه ورزشگاه را ترک کنند، استقلال که هفته ی گذشته بازی قابل قبولی را انجام داده بود با این نتیجه نشان داد هنوز برای تیم شدن کار دارد، البته غیبت یکی دو بازیکن کلیدی در این نتیجه بی تاثیر نبود؛ اما تیمی به بزرگی استقلال نباید با نبود دو مهره ناگهان این همه متزلزل ظاهر شود. در سوی دیگر میدان نفت با بضاعتی متوسط توانست پا به پای آبی پوشان بازی کند، این تیم تا کنون بیشتر از انتظارش ظاهر شده است، به نظر می رسد فرکی تمام توانش را برای موفقیت دراین تیم به کار بسته باشد.

مس کرمان 1 فولاد خوزستان0

مسی ها که تا هفته ی قبل رنگ برد و امتیاز را به خود ندیده بودند با این سه امتیاز نشان دادند که آرام آرام در حال حرکت هستند، یاران مرفاوی با شکست یکی از تاکتیکی ترین تیم های ایران نشان دادند می توان روی آنها حساب کرد. مجید جلالی امسال برای عدم نتیجه گیری بهانه و توجیهی ندارد، آقا مجید امسال تیم دلخواهش را بست و لیگ را از ابتدا با فولاد شروع کرد، فولاد پتانسیل حضور در رده های بالای جدول را دارد.

استیل آذین 1 پیکان قزوین3

هفته ی قبل هشدار داده بودم چنانچه استیلی آذینی ها به خود نیایند امکان هر گونه اتفاقی برای اینان محتمل است، هفته ی گذشته برای تیم خصوصی استیل آذین به پاسخگویی به رسانه ها و فدراسیون و سازمان گذشت.حسین هدایتی اگر نتواند حاشیه های تیمش را جمع کند سرنوشت خوبی در انتظاراستیل آذین نخواهد بود، حضور دوباره ی افراد امتحان پس داده در اطراف این تیم نه تنها کمکی به هدایتی نخواهد کرد، بل این آدم ها نشان داده اند در فوتبال تنها به دنبال امیال شخصی هستند، اگرچه از گوشت و پوست و استخوان این ورزش برخاسته باشند.پیکان نیز نشان داد می تواند به زودی نتایج بهتری را کسب کند به شرطی که احمد زاده به جای توجیه، به فکر بالا بردن سطح فنی بازیکنانش باشد، او دستیارانی را درکنارش دارد که کم از یک سرمربی ندارند.

سپاهان 2 پاس همدان 1

امیرقلعه نویی بسیار دوست می داشت تا قبل از بازی با استقلال یک برد روحیه ساز به دست بیاورد، سپاهان که هفته ی قبل داربی اصفهان را باخته بود یاران مدیر روستا را در حالی دو بر یک مات کرد که در بازی آینده باید به مصاف استقلال برود.سپاهان با مهره های زیادی که از تیم های دیگر و خصوصا آبی های تهران گرفته می باید بسیار بهتر از این نتیجه بگیرد؛ اما این جابجایی ها قبل از هر چیز انگاربه عدم هماهنگی این تیم منجر شده است.

تراکتور سازی 2 ملوان 0

تراکتور سازی تبریز با نتیجه ی دو بر صفر از سد تیم ملوان گذشت.این تیم ملوان هیچ رغم حاضر نیست از خواب بیدار شود، انزلی چی ها اگرچه در سالهای اخیر هیچگاه تیم مدعی نداشته اند ؛ اما تیم کنونی ملوان انگار قرار نیست از لاک خود بیرون بیاید، دیر جنبیدن مساوی است با سقوط به دسته ی پایین تر در سال بعد، ملوانی ها اگر چنین خواسته ای ندارند باید به خود بیایند. تراکتور با این برد کمی به اوضاعش در جدول سامان خواهد داد، مشروط به اینکه کمالوند نیز در باد این برد نخوابد و بیشتر از گذشته روی تیمش تمرکز داشته باشد.

صبای قم 4 شهردای تبریز 4

یاران دو مربی کارکشته ی فوتبال ایران در جدال دوشنبه شب جشنواره ای از گل به راه انداختند تا در پایان تماشاگران با دیدن هشت گل روانه ی منازلشان شوند. در این بازی که سهم هر یک از دوتیم چهار گل بود، یاران اکبرمیثاقیان مهمان سرهنگ یاوری و شاگردانش بودند . میثاقیان استاد امتیاز گرفتن در خانه ی حریفان است، چیزی که سرهنگ نیز از آن بی بهره نیست باید دید در روزهای آتی چه نتایجی برای این دو تیم رقم خواهد خورد.

صنعت نفت آبادان 2 ذوب آهن اصفهان 1

صنعت نفتی ها که سه هفته ی اول صدرنشین بلامنازع لیگ بودند بعد از دو باخت به خودشان آمدند و این بار شکار شیر کردند. درشبی که پرسپولیس در تهران شاهین بوشهر را برد، صنعت نفت هم ذوب آهن را شکست داد تا ضمن اینکه در مکان سوم قرار می گیرد، پرسپولیس را به مکان اول جدول بفرستد تا جای ذوب را بگیرد. یاران منصور ابراهیم زاده هم با این باخت در مکان دوم جای گرفتند تا چشم به بازیهای هفته های بعد بدوزند و منتظر لغزش تیم های دیگر شوند.

پرسپولیس 2 شاهین بوشهر 1

شاهین بوشهر تیم یکدست و جوانی نشان داد که فوتبال را می فهمد، یاران حمید استیلی الحق بازی خوبی را در برابر صدرنشین تازه ی لیگ انجام دادند؛ اما گل زود هنگام پرسپولیس عنان بازی را ازدست بندرنشینان خارج کرد تا در روزی که عبدالله کرمی یک پنالتی را به آسمان زد، قرمز پوشان با نتیجه ی دو بر یک پیروز شده و به صدر جدول بروند. موردی که این روزها در پرسپولیس مشهود است رد پای علی دایی در این تیم است، پرسپولیسی ها به نظر در زمین به هدف مشخصی می اندیشند و برای رسیدن به آن از راهکارهای مناسب استفاده می کنند، بدون کمترین حرکات اضافه و با صبر و حوصله، گمشده ی این فوتبال تفکر است، امیدواریم تمام مربیان با برنامه و اهداف معین تیم هایشان را ارنج و به زمین بفرستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

ما انتقاد نمی کنیم، فحش می دهیم؛ شما سعی کنید انتقاد کنید.