۱۳۸۹ مرداد ۲۸, پنجشنبه

هفته ی پنجم لیگ برتر فوتبال باشگاههای ایران




هفته ی پنجم لیگ برتر فوتبال باشگاههای ایران با انجام دو بازی، پنجشنبه شب به اتمام رسید. در این بازیها که به دلیل ماه مبارک رمضان زیر نور و در ساعات پایانی شب برگزار می شود، نسبتا بازیهای با کیفیت تری را شاهد هستیم. خنکی هوا تاثیر به سزایی در روند کیفی تیمها دارد، کاش مسئولین تمهیداتی می اندیشیدند تا در طول سال نیز بازیها زیر نور برگزار شود.

با اتمام بازیهای این هفته، تیم های ذوب آهن، پرسپولیس و پاس در رتبه های اول تا سوم قرار گرفتند و در انتهای جدول نیز شهردار تبریز، پیکان و راه اهن حضور دارند.

سه شنبه

صبای قم 0-فولاد0

صبای قم در برابر فولاد در اهواز به نتیجه ی تساوی رسید تا روند تیم سرهنگ همچنان با تعادل همراه باشد، در این بازی که با نتیجه ی صفر بر صفر به پایان رسید مجید جلالی صبای قم را متهم به ضد فوتبال یا چیزی شبیه این کرد، آقا معلم باید بداند هر گاه که تیمش نتیجه ی لازم را نمی گیرد حق ندارد دیگران را به ضد فوتبال یا تدافعی متهم کند، حتی همان ضد فوتبال مورد اشاره، نوعی از بازی فوتبال است که شاید آقا مجید هم گاهی به ان تن در دهد، بنابر این شایسته ی مجید جلالی نیست چنین سخنانی را به تیم های رقیب نسبت دهد.



چهارشنبه

سایپا3- ملوان 2

محمد مایلی کهن بالاخره بعد از پشت سر گذاشتن یکی دو هفته ی ناکام، با برد سه بر دو در برابر ملوان انزلی تیمش را به آرامشی نسبی رسانید. تجربه نشان داده است هر گاه مایلی کهن دست از حاشیه سازی برداشته ، تیمش بهتر نتیجه گرفته، او مربی کم تجربه ای نیست و باید بداند مربیگری قبل از تجربه و تخصص نیاز به تمرکز دارد، او با تمرکز می تواند کمبودهای فنی خود و شاگردانش را نیز بر طرف کند.ملوانی ها هم باید قبل از انکه دیر شود به خود بیایند تا در روزهای آخر حسرت این روزها را نخورند.

مس1-استیل آذین 1

این حاشیه های تیم متمول استیل آذین نزدیک بود برایش گران تمام شود، یاران صمد مرفاوی که با یک گل از استیل پیش افتاده بودند در پایان بازی را مساوی دیدند و امتیازات را با استیل آذین تقسیم کردند.استیل آذین اگر نجنبد حاشیه ها باعث سقوط آزاد بلند این تیم خواهد شد، همه به خاطر دارند درابتدای فصل صحبت از یارگیری بد این تیم در خط دفاع بود جایی که در این اواخر به خاطر کمبود علی کریمی نقش دفاع را بازی کرد. حیف است تیمی با این بضاعت (امکانات، بازیکن، مربی، مدیر و مالک) در فوتبال ایران از هستی ساقط شود. کاری که درصورت ادامه ی روند حاضر برای استیل آذین قابل تصور است.

نفت تهران1-پاس 1

نفت تهران هم با مربیگری فرکی به مصاف علی اصغر مدیرروستا رفت و درپایان امتیازات را تقسیم کردند تا به حداقل امتیازات قناعت کرده باشند.همدانی ها فعلا جای خوبی در جدول دارند و نفتی ها در نیمه ی پایین جدول جا خوش کرده اند.پاس تیم یکدستی است که تا کنون خوب نتیجه گرفته و هم اکنون د رمکان سوم جدول قرار گرفته اند باید دید در باز های اتی نیز می توانند با جمع اوری امتیازات لازم در رده های بالا باقی بمانند؟

تراکتور0-شاهین0

تراکتورسازی تبریز و شاهین بوشهر به مصاف هم رفتند و درانتهای بازی بدون گل مساوی از زمین بیرون آمدند، از مربیان جوان فوتبال ایران(استیلی و کمالوند)انتظار بیشتری می رود. خصیصه ی اصلی مربیان جوان شجاعت است وبازیهای بدون گل احتمالا هیچ گونه جذابیتی برای تماشاگران ندارد و این وظیفه ی اصلی مربیان جوان فوتبال ایران است که با بازیهای تماشاگر پسند ورزشگاهها را مملو از تماشاگر کنند.

سپاهان0-ذوب آهن 1

امیر قلعه نویی شهر آورد اصفهان را به دستیار سابقش باخت تا حالا کمی اصفهانیها نسبت به او دلسرد شوند، امیر امسال چشم به آسیا نیز دارد اگرچه این روزها تیمش حال و روز خوشی ندارد؛ اما قلعه نویی از دسته ی مربیانی است که همواره امیدوار است و تا دقیقه ی نود(اینجا دقیقه ی نود لیگ)پا پس نمی کشد. در سوی دیگر میدان منصور ابراهیم زاده با تیم یکدست و کم ستاره، نشان داد که فوتبال را اسم ها بازی نمی کنند و تاکتیک حرف اول این ورزش است.

پیکان 0-استقلال3

در دیدار استقلال و پیکان انچه به چشم آمد روند رو به رشد استقلالیها بود، این تیم بازی به بازی بهتر شده و به اصطلاح تیم تر می شود. دراین دیدار که نیمه ی اول با نتیجه ی بدون گل مساوی به پایان رسید، استقلالیها در نیمه ی دوم سه بار دروازه ی میرزاپور را بازکردند تا مشکلات پیکان بیش از پیش نمایان شود.اگرچه آبی پوشان این بازی را با برد به رختکن رفتند؛ اما خط دفاع این تیم مشکلاتی دارد که در صورت مواجه شدن با حریفانی قوی تر احتمالا عیان خواهد شد.

پنج شنبه

صنعت نفت 2–شهرداری تبریز3

شهرداری تبریز در برابر شگفتی ساز سه هفته ی اول لیگ امسال بانتیجه ی سه بر دو به پیروزی رسید تا به عنوان یکی از دو برنده ی روز آخر رقم زننده ی پرگل ترین بازیهای هفته با پرسپولیس و سایپا باشند.میثاقیان با این برد کمی ازفشار ناشی از نتایج ضعیف بیرون خواهد امد .

پرسپولیس 3–راه آهن2

بازی پرسپولیس و راه آهن یکی از سه بازی پر گل هفته ی پنجم بود، شاگردان علی دایی در برابر لکوموتیو رانان با نتیجه ی سه بر دو به پیروزی رسیدند تا راه آهنی ها بدون امتیاز ورزشگاه را ترک کنند.در این بازی راه اهن با بضاعتی به مراتب کمتر از سرخپوشان پا به پای آنان حرکت کرد و اگر کمی خوش شانس بودند حتی می توانستند بازی را به تساوی بکشانند.از نکات حاشیه ای این دیدار می توان به اخراج کربکندی در اعتراض به قضاوت افشاریان در اخرین دقایق باز ی اشاره کرد.



۱ نظر:

  1. اون که درسته شوخی بود

    اما چه می شه کرد در مورد چنین مشکلاتی >؟؟؟

    پاسخحذف

ما انتقاد نمی کنیم، فحش می دهیم؛ شما سعی کنید انتقاد کنید.